Met simpele stappen op weg naar een geweldig leven!

Dag 31 – Pieter – Digital Detox Retreat

Dag 31 en dat betekent de laatste dag van onze challenge. Terwijl ik al zo’n 3 weken zeker weet dat ik ga winnen, plant Floris een ultiem digital detox retreat. Way to go!

Zit je er zelf ook aan te denken en kom je er, net als Floris, niet aan toe om te minderen tijdens je normale drukke leven? Dan hier wat tips!

Bestemming: Havana, Cuba

Cuba lijkt dé perfecte bestemming voor een digitale detox: 98% van de hotels in hoofdstad Havana heeft namelijk geen wifi. En aan dure buitenlandbundels gaan we natuurlijk niet beginnen. Zo blijft er meer tijd over voor jezelf, voor elkaar en om het prachtige land te leren kennen en te ervaren.

Hotel: The Westin in Dublin, Ierland

Check je in bij vijfsterrenhotel The Westin in de Ierse hoofdstad Dublin, dan kom je je kamer niet binnen zonder dat je je telefoon inlevert. In ruil daarvoor krijg je een Detox Survival Kit, waarmee je alle functies van je telefoon vervangt voor ‘echte’ spullen. In plaats van Google Maps gebruik je een kaart om de stad mee te verkennen, in plaats van Wordfeud speel je samen een bordspel en in plaats van het bekijken van je Facebook-wall lees je de krant.

Vakantiepakketten: Digital Detox Holidays

“Since you became increasingly addicted to your devices, we have been selecting hotels that are offering detox holidays to help you de-stress.” De eerste zin op de website van Digital Detox Holidays is meteen pakkend en zó waar. De website biedt drie soorten digitale detox-pakketten: hotels die je een helpend handje bieden om jezelf los te koppelen van je smartphone, hotels waar je naast wifi ook geen tv hebt en tot slot afgelegen plekken waar je niet eens te bereiken bent. Kies een continent, boek, en gá.

Gezond kuren: Camp Grounded

Tijdens een digitale detox-vakantie bij Camp Grounded focus je op de gezondheidsproblemen die jouw digitale verslaving veroorzaakt. Hier zijn verboden: telefoons, internet, schermen (uiteraard), maar ook het praten over werk en horloges of wekkers. Je slaapt op een afgelegen plek, krijgt gezonde maaltijden en smoothies en doet elke dag aan yoga, begeleide meditaties, mindfullness, wandelingen, ademhalingsoefeningen en creatieve workshops.

Bedenk je wel: als je weer terug thuis bent moet je natuurlijk niet in het oude patroon vallen. Dus ook thuis zal je je moeten blijven inzetten om je smartphone gebruik te reduceren. Succes Floris!

Gisteren kwam ik uit op 40 minuten… Ik ben benieuwd wat ik de laatste dag haal!

Verder Bericht

Vorige Bericht

Laat een reactie achter

© 2019 Live Awesome

Thema door Anders Norén